◾️ در این برنامه با علی صالحی، برنامهنویس رندرینگ (Rendering Engineer) در Crytek آلمان، در مورد برنامهنویسی بازیهای ویدئویی صحبت میکنیم.
◾️ چطور میتوان برنامه نویس بازی شد؟ چه چیزهایی باید یاد گرفت؟ چه تواناییهایی لازم است؟ مسیر شغلی چگونه است و چه آیندهای میتوان متصور شد؟ برنامه نویس بازی چه مواردی را باید بلد باشد؟ چگونه برای شغل در این رشته اقدام کنیم؟ این موارد بخشی از سرفصلهای این گفتگوی مفصل در خصوص برنامه نویس بازی شدن است.
گفتگو با امیرحسین فصیحی
◾️ تاریخ: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
🌐لینک شبکههای اجتماعی مهمان این اپیزود:
پروفایل توییتر
پروفایل لینکداین
لینک گفتگوی قبلی این مهمان در فنکست:
فنکست ۱۶: گفتگو با علی صالحی
🎧 این پادکست را میتوانید از طریق یکی از برنامههای پادکست مورد علاقه خود گوش دهید:
➕ لینک کتاب معرفی شده:
Game Engine Architecture, Jason Gregory
◾️ سایر لینکها:
شرکت Crytek
موتور بازیسازی CryEngine
خیلی عالی بود
لذت بردم
پر جزئیات و بسیار دقیق
در مورد شخصیت برنامه نویس گیم ، مهارت ها ، پروسه ، زندگی و …
دم علی صالحی گرم
آقای فصیحی خیلی خوبی
عالی بود. من چند صفحه خلاصه ی مباحث رو تایپ کردم تو وورد برای خودم و به عنوان یه برنامه نویس حساب کار کاملا دستم اومد. لول برخی موضوعای عنوان شده خیلی بالا بود و این یه هشداره که جدی باید تلاش کرد.
خیلی ممنون از استاد فصیحی و استاد صالحی بابت این گفتگوی مفید.
درود فراوان به آقای فصیحی گل با پرسشهای بهجا و بسیار سنجیده و علی صالحی عزیز که دستکم دو برابر سنش دانش و پختگی و آگاهی داره. در چند بخش، این گفتگوی کامل رو گوش کردم. با اینکه برنامهنویس باسابقهٔ فولاستک با تمرکز روی بکاند هستم و البته گیمر و عاشق بازیسازی، بسیار در مورد فیلدهای دیگه برنامهنویسی، مدیریت، منتورینگ، مایندفولنس، اپلای کردن و چیزهای دیگه یاد گرفتم. علی آقای صالحی گل در پایان پادکست گفتن خیلی خوب میشه که حتی به یک نفر کمک کرده باشن. به من خیلی خیلی کمک کرد. میخوام سوئیچ کنم رو برنامهنویسی بازی دستکم فعلا در کنار کارهام و این گفت و گو کل پلن و برنامهریزی من رو تغییر داد. خیلی خوشحالم که دوست عزیزی فنکست رو به من معرفی کرد و با شما آشنا شدم. جناب فصیحی گل و مهندس صالحی کاردرست دست مریزاد. دمتون گرم. پاینده باشید.
دوبار گوش کردم
عالی واقعا